Stworzenie działu sprzedaży
Stworzenie działu sprzedaży w średniej firmie.
Założenia: Przygotowanie planu stworzenia i rozwoju działu sprzedaży, rekrutacja pracowników.
Plan działania:
- Zapoznanie się z branżą Klienta, jej potencjałem i aktualnymi trendami oraz konkurencją
- Zapoznanie się z firmą klienta, aktualną sytuację i możliwościami
- Wypełenieni z klientem brief’u dotyczącego potrzeb sprzedażowych, budżetu, zakresu działań itp.
- Przygotowannie oferty stworzenia działu sprzedaży
- Przygotowanie planu stworzenia działu sprzedażowego
- Przygotowanie profilu kandydatów do działu sprzedaży
- Rekrutacja personelu
- Szkolenie sprzedażowe pracowników
- Wytyczne marketingowe wspierające sprzedaż
- Przygotowanie organizacji pracy działu sprzedaży wraz z raportowaniem
Narzędzia:
- Materiały dotyczące produktów/ usług klienta
- Profil kandydatów do działu sprzedaży
- Formularze rekrutacyjne
- Materiały szkoleniowe
- Plan strategiczny działania
Czas realizacji: Całość działań trwa od kilku tygodni w górę.
Przykładowe branże, w których mamy doświadczenie: kosmetyczna, medyczna, gastronomiczna